27. 2. 2012 9:30

Seznam.cz dává novou podobu sportovnímu zpravodajství

Seznam.cz relaunchuje svůj sportovní server Sport.cz. Změna částečně inspirovaná úspěšností redesignu Super.cz přináší rychlý přehled o sportovních výsledcích i ze světa sportovních zajímavostí. Sport.cz má i novou mobilní verzi v adaptive layoutu.

Nové podobě serveru Sport.cz dominují sportovní výsledky. Na domovské stránce Sport.cz se tak uživatelé primárně dozví, kdo s kým hrál a s jakým výsledkem daný zápas skončil. Tyto informace se totiž objevují už jako poutáky na jednotlivé články, doplňují tak běžné titulky. Důležitou změnou je také to, že události na domovské stránce jsou poskládány podle času uveřejnění, nejsou tedy řazeny podle jednotlivých typů sportů či do rubrik. Ke konkrétním sportům a k podrobnému výsledkovému servisu se čtenář dostane z navigace ve spodní části stránky. Sport.cz nemá ale na domovské stránce jen strohé výsledky. Nezapomíná ani na odlehčenější zpravodajství ze světa sportu – takový sportovní lifestyle.

Když jsme přemýšleli, jak náš Sport.cz upravit, začali jsme tím, že jsme se v kvalitativním dotazování zeptali sportovních fanoušků, co čekají od sportovního webu. Odpověď byla jednoznačná: v první řadě mě zajímají výsledky, teprve pak další informace, fotky a videa,“ popsal Norbert Gulevič, produktový manažer služby Sport.cz, Seznam.cz a dodal: „Chceme, aby si na Sport.cz každý rychle našel to, kvůli čemu přišel. Proto jsou výsledky vidět na první pohled a čtenář si je nemusí složitě někde hledat. Například gólový souhrn najde uživatel ve článku hned pod nadpisem.

Nový Sport.cz má i nové logo a přichází s novými prvky. Jedním z nich jsou zcela nové on-line reportáže pro vybrané sportovní disciplíny – fotbal, hokej, tenis a závody F1. Protože má každý ze jmenovaných sportů svoje specifika, jsou tomu přizpůsobeny i dané typy přímých přenosů v podobě on-line reportáží. Nově udělané jsou i galerie pro procházení fotek či sportovních videí. Opět byl důraz kladen na přehlednost a jednoduchost použití. „Čtenáři Sport.cz nebudou muset zápasit se složitou fotogalerií. Naopak se snadno dostanou k fotkám, které je zajímají,“ uvedl Norbert Gulevič a dodává: „Nebudeme také používat fotky pro fotky. Jinými slovy se budeme snažit nepoužívat stále tytéž fotky sportovců. Když nebudeme mít fotky přímo z dění daného zápasu, raději je v upoutávce na článek nahradíme grafickými prvky – například logy sportovních klubů, o kterých je řeč.

Nový Sport.cz nezapomíná ani na názorová fóra. Po vzoru názorových fór na serveru Novinky.cz zavádí i zde Seznam.cz osvědčenou korespondenční registraci. Uživatelé v diskusích budou vystupovat pod svým reálným jménem a mohou pod každý článek uveřejnit maximálně tři příspěvky. „Domníváme se, že ve třech příspěvcích je možné dostatečně vlastní názor k danému článku vyjádřit. Názorové fórům na Sport.cz nemá nahrazovat diskusní fóra či chaty,“ vysvětluje Norbert Gulevič.

Sport.cz má i svoji mobilní verzi, která využívá adaptive layout. Podle typu zařízení, ze kterého se uživatel připojí, se uzpůsobí obsah toho, co vidí tak, aby to pro něj bylo pohodlné a příjemné na čtení. Jinak se tedy zobrazí stránka v tabletu a jinak v chytrém telefonu.

Rok 2012 je rokem sportovních událostí a Seznam.cz již nyní může slíbit, že i na novém serveru Sport.cz budou během roku přibývat další novinky a drobné vychytávky, které budou zachovávat přehlednost a jednoduchost současné podoby webu, ale přinášet další uživatelský komfort pro všechny, které zajímá sport.

Doufám, že změna nejen designu serveru Sport.cz svým designem a funkčností přiblíží sportovní zážitky široké veřejnosti, nejen sportovním fandům a aktuálním uživatelům. Našim cílem je přehledně a rychle nabídnout informace, pro které si na web přišli. Abychom dokázali, že to myslíme opravdu vážně, vypustili jsme reklamu v horní části stránky i přesunuli navigační menu dolů tak, aby reklama nezabírala třetinu monitoru. Věříme, že čtenář se chce v prvé řadě rychle dostat k informacím, kvůli kterým přišel a reklama v úvodu stránky mu tento záměr znesnadňuje,“ dodává Norbert Gulevič, produktový manažer služby Sport.cz, Seznam.cz.

Irena Zatloukalová,
tisková mluvčí